.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت
گفته می‌شود این چشمه‌ها قدمت ۳۵۰ میلیون ساله دارد و برای تشکیل هر سانتیمتر از حوضچه‌ها بیش از ۳۰۰ سال زمان نیاز است. (تصاویر) چشمه‌های رنگی باداب سورت(خبر)
گفته می‌شود این چشمه‌ها قدمت ۳۵۰ میلیون ساله دارد و برای تشکیل هر سانتیمتر از حوضچه‌ها بیش از ۳۰۰ سال زمان نیاز است.(ادامه)
روستای «اُروسْت» یکی از ده‌ها روستا استان مازندران است که در بخش چهاردانگه شهرستان ساری قرار دارد. روستای اروست فاصله کمی با باداب سورت دارد. منطقه‌ای که دومین چشمه آب‌شور در جهان است و با اشکال عجیب هندسی‌اش به‌صورت پلکانی شما را محو زیبایی خود خواهد کرد. مردم این روستا خونگرم و به مهمان نوازی مشهورند. «اُروسْت» در فاصله ۱۰۰ کیلومتری ساری قرار گرفته است. گشت و گذاری در روستای اُروسْت ساری(خبر)
روستای «اُروسْت» یکی از ده‌ها روستا استان مازندران است که در بخش چهاردانگه شهرستان ساری قرار دارد. روستای اروست فاصله کمی با باداب سورت دارد. منطقه‌ای که دومین چشمه آب‌شور در جهان است و با اشکال عجیب هندسی‌اش به‌صورت پلکانی شما را محو زیبایی خود خواهد کرد. مردم این روستا خونگرم و به مهمان نوازی مشهورند. «اُروسْت» در فاصله ۱۰۰ کیلومتری ساری قرار گرفته است.(ادامه)
بازدید از سحرآمیزترین چشمه ایران ۲۴ ساعته شد
مدیر پارک طبیعت چشمه باداب سورت از فراهم شدن شرایط بازدید ۲۴ ساعته گردشگران از این چشمه خبر داد.(ادامه)
قلعه مارکوه در مالکیت میراث فرهنگی نیست/ثبت ۶ اثر طبیعی
سرپرست میراث فرهنگی مازندران درباره واگذاری بنای تاریخی قلعه مارکوه به بخش خصوصی گفت: این قلعه در مالکیت میراث فرهنگی نیست.(ادامه)
چشمه‌های باداب سورت در استان مازندران جنوب شهرستان ساری بخش چهاردانگه دهستان پشت کوه روستای سورت حدفاصل روستاهای اروست و مال خواست قرار دارد. این چشمه‌ها از شمال به ارتفاعات و تپه‌های پوشیده از جنگل‌هایی با درختان سوزنی برگ می‌رسد و از جنوب مشرف به دره‌های پایین‌دست و از شرق در مجاورت ارتفاعات پوشیده از گیاهان بوته‌ای و درختچه‌ها است. غرب آن را نیز روستای اروست احاطه می‌کند. باداب به معنی آب گازدار و سورت به معنی شدت اثر است. چشمه‌های رنگی «باداب سورت»(خبر)
چشمه‌های باداب سورت در استان مازندران جنوب شهرستان ساری بخش چهاردانگه دهستان پشت کوه روستای سورت حدفاصل روستاهای اروست و مال خواست قرار دارد. این چشمه‌ها از شمال به ارتفاعات و تپه‌های پوشیده از جنگل‌هایی با درختان سوزنی برگ می‌رسد و از جنوب مشرف به دره‌های پایین‌دست و از شرق در مجاورت ارتفاعات پوشیده از گیاهان بوته‌ای و درختچه‌ها است. غرب آن را نیز روستای اروست احاطه می‌کند. باداب به معنی آب گازدار و سورت به معنی شدت اثر است.(ادامه)
قلعه مارکوه رامسر به بخش خصوصی واگذاری می‌شود
سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از برنامه واگذاری قلعه تاریخی مارکوه رامسر به بخش خصوصی خبر داد.(ادامه)
عکس/ چشمه‌های رنگی مازندران
چشمه‌های زیبای باداب سورت در استان مازندران که به چشمه‌های رنگی نیز معروف هستند به‌عنوان یکی از مکان‌های دیدنی ساری گردشگران زیادی را به‌سمت خود می‌کشانند.این چشمه‌ها در بخش چهار دانگه روستای سورت پشت کوه حد فاصل روستاهای اروست و مال خواست واقع شده‌اند. این مجموعه چشمه‌های شگفت‌انگیز دومین اثر طبیعی ملی ایران بعد از کوه دماوند محسوب می‌شود و در فهرست آثار ملی ایران نیز ثبت شده است. چشمه‌هایی پلکانی باداب سورت مازندران علاوه بر زیبایی خاص ارزش درمانی بسیار بالایی دارد و تنها در معدود نقاط از این کره خاکی یافت می‌شود.(ادامه)
عکس/ چشمه‌ طلایی در مازندران
چشمه‌ طلایی باداب سورت در میان کوه‌های سر به فلک کشیده البرز در مازندران سرسبز جا خوش کرده است. این چشمه‌ پلکانی چند هزار ساله را باد و آب طی سالیان طولانی شکل داده‌ است.(ادامه)
تصاویر زیبا از چشمه‌های باداب سورت
از ویژگی‌های بارز این چشمه‌ها می‌توان به مزه آب آن اشاره کرد که بعضی ترش مزه و بعضی شور مزه هستند. همچنین ظاهر پلکانی به وجود آمده از رسوب آب‌های معدنی طی صدها و یا هزاران سال که باعث به وجود آمدن طبقه های رسوبی بسیار زیاد و حوضچه های زیبا شده است. این چشمه توسط سازمان میراث فرهنگی در سال ۱۳۸۷ به عنوان دومین میراث طبیعی ایران در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.(ادامه)
باداب سورت چشمهٔ پلکانی تراورتنی بی‌نظیر در ایران و کم‌نظیر در جهان است که در روستای ارست بخش چهاردانگه‌ی شهرستان ساری قرار دارد. این چشمه توسط سازمان میراث فرهنگی در سال ۱۳۸۷ پس از کوه دماوند به عنوان دومین میراث طبیعی ایران در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد. طبیعت باداب سورت ساری(2022)(خبر)
باداب سورت چشمهٔ پلکانی تراورتنی بی‌نظیر در ایران و کم‌نظیر در جهان است که در روستای ارست بخش چهاردانگه‌ی شهرستان ساری قرار دارد. این چشمه توسط سازمان میراث فرهنگی در سال ۱۳۸۷ پس از کوه دماوند به عنوان دومین میراث طبیعی ایران در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.(ادامه)
باداب سورت چشمهٔ پلکانی تراورتنی بی‌نظیر در ایران و کم‌نظیر در جهان، در سال ۱۳۸۷ پس از کوه دماوند به عنوان دومین میراث طبیعی ایران در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد که در روستای ارست از بخش چهاردانگه‌ی شهرستان ساری واقع شده است.باداب به معنی آب گازدار و سورت به معنی شدت اثر است. تراورتن نوعی سنگ آهک متخلخل از دسته سنگ‌های رسوبی و تزیینی است که این سنگ‌ها به جای مانده از رسوبات چشمه‌های آب گرم هستند.این باداب شامل چندین چشمه با آب‌های کاملاً متفاوت از لحاظ رنگ، بو، مزه و حجم آب است. باداب سورت ساری؛دومین میراث طبیعی ایران(خبر)
باداب سورت چشمهٔ پلکانی تراورتنی بی‌نظیر در ایران و کم‌نظیر در جهان، در سال ۱۳۸۷ پس از کوه دماوند به عنوان دومین میراث طبیعی ایران در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد که در روستای ارست از بخش چهاردانگه‌ی شهرستان ساری واقع شده است.باداب به معنی آب گازدار و سورت به معنی شدت اثر است. تراورتن نوعی سنگ آهک متخلخل از دسته سنگ‌های رسوبی و تزیینی است که این سنگ‌ها به جای مانده از رسوبات چشمه‌های آب گرم هستند.این باداب شامل چندین چشمه با آب‌های کاملاً متفاوت از لحاظ رنگ، بو، مزه و حجم آب است.(ادامه)
عکس/ اینجا ایران است
چشمه‌های زیبای باداب سورت که به چشمه‌های رنگی نیز معروف هستند دومین اثر طبیعی ملی ایران بعد از کوه دماوند هستند که در استان مازندران، جنوب ساری، بخش چهاردانگه روستای اُروست قرار دارد.(ادامه)
چشمه های باداب سورت ساری در منطقه چهاردانگه
باداب به معنی آب گازدار و سورت به معنی شدت اثر است.چشمه‌های باداب سورت در سال ۱۳۸۷ به عنوان دومین اثر طبیعی ملی ایران ثبت شد. در سال ۱۳۸۷، کوه دماوند، چشمه‌های باداب سورت و سرو ابرکوه به عنوان سه اثر طبیعی توسط سازمان میراث فرهنگی ثبت شدند.چشمه‌های باداب سورت بعد از چشمه پامو کاله ترکیه به عنوان دومین چشمه آب شور جهان می باشد .چشمه‌های باداب سورت ایران در بلندای ۱۸۴۱ متری از تراز دریا در استان مازندران قرار گرفته است. (ادامه)
شمال نیوز : عباسعلی رضایی با اشاره به آگهی مزایده واگذاری چمشه باداب سورت، بیان کرد: در راستای حفظ جنگل، میراث طبیعی و ملی انتشار آگهی مزایده واگذاری این منطقه توریستی از در روزنامه‌ کثیرالانتشار، منتشر خواهد شد..... فرماندار ساری : فرایند واگذاری چشمه باداب سورت آغاز شد
شمال نیوز : عباسعلی رضایی با اشاره به آگهی مزایده واگذاری چمشه باداب سورت، بیان کرد: در راستای حفظ جنگل، میراث طبیعی و ملی انتشار آگهی مزایده واگذاری این منطقه توریستی از در روزنامه‌ کثیرالانتشار، منتشر خواهد شد.....(ادامه)
آغاز فرآیند واگذاری چشمه باداب سورت
با پیگیری‌های فرماندار شهرستان ساری و با حمایت همه جانبه استاندار،و اقدامات موثر و تعامل همه دستگاه‌های مسئول آغاز فرآیند واگذاری چشمه باداب سورت محقق شد. ‎(ادامه)
شهر ساری یکی از پرجمعیت و بزرگترین شهرهای استان مازندران است که یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران نیز می باشد. ساری؛ کهن شهر اسطوره و فرهنگ
شهر ساری یکی از پرجمعیت و بزرگترین شهرهای استان مازندران است که یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران نیز می باشد. (ادامه)
شمال نیوز: تراکتور و وانت ها زوزه کشان از پای کوه به بالا حرکت می کنند و اگر خدای ناکرده یکی از وانت ها به علت صعب العبور بودن و یا انحراف و یا نقص فنی از ارتفاع 500 متری واژگون شود بی شک حادثه ای دلخراش رقم می خورد... خطر در کمین گردشگران و چشمه سورت در معرض تخریب
شمال نیوز: تراکتور و وانت ها زوزه کشان از پای کوه به بالا حرکت می کنند و اگر خدای ناکرده یکی از وانت ها به علت صعب العبور بودن و یا انحراف و یا نقص فنی از ارتفاع 500 متری واژگون شود بی شک حادثه ای دلخراش رقم می خورد...(ادامه)
عکس/ مکانی شگفت‌انگیز در مازندران
"باداب سورت" چشمهٔ پلکانی تراورتنی بی‌نظیر در ایران و کم‌نظیر در جهان است که واقع در روستای "ارست" بخش چهاردانگه‌ی شهرستان ساری می‌باشد.(ادامه)
شمال نیوز : به نظر می رسد خواب های خوش سمنانی ها درباره آب و خاک مازندران تعبیر نخواهد شد و نخبگان ، رسانه ها و مردم استان مازندران اجازه چنین کاری ر ا نخواهند داد ، هرچند اتفاقاتی نظیر آنچه اخیرا در کمیسیون تلفیق مجلس با حضور 5 نمانیده شمالی رخ داد و بودجه طرح انتقال آب ..... سمنانی ها پس از آب ، خاک مازندران را هم می خواهند ! + تصویر
شمال نیوز : به نظر می رسد خواب های خوش سمنانی ها درباره آب و خاک مازندران تعبیر نخواهد شد و نخبگان ، رسانه ها و مردم استان مازندران اجازه چنین کاری ر ا نخواهند داد ، هرچند اتفاقاتی نظیر آنچه اخیرا در کمیسیون تلفیق مجلس با حضور 5 نمانیده شمالی رخ داد و بودجه طرح انتقال آب .....(ادامه)
استاندار مازندران: اولویت‌‌های توسعه مازندران باید احصاء شود/دستگاه‌ها تخصصی ورود کنند
استاندار مازندران گفت: باید برای توسعه و پیشرفت استان اولویت‌بندی در بخش‌های مختلف صورت گیرد.(ادامه)
طبیعت پاییزی باداب سورت و دریاچه چورت شهرستان ساری
طبیعت چشم نواز پاییزی در باداب سورت و دریاچه چورت مازندران جلوه ی زیبایی از زیبایی این منطقه را به تصویر کشیده است.(ادامه)
عکسی بی‌نظیر از "باداب سورت"
تصویری بی نظیر از چشمه های پلکانی "باداب سورت" که در چهاردانگه ساری قرار دارد.(ادامه)
شمال نیوز : خلاصه اگر قصد رفتن به چشمه‌های باداب سورت را دارید بدانید که آن‌جا خیلی هم شبیه عکس‌هایش نیست.. این مجموعه همچون گلی زیباست که زیر لگدهای .... چشمه « باداب سورت » را زیر پا له نکنید !
شمال نیوز : خلاصه اگر قصد رفتن به چشمه‌های باداب سورت را دارید بدانید که آن‌جا خیلی هم شبیه عکس‌هایش نیست.. این مجموعه همچون گلی زیباست که زیر لگدهای ....(ادامه)
باداب سورت یک چشمهٔ پلکانی تراورتنی بی‌نظیر در ایران و کم‌نظیر در جهان است که در روستای ارست بخش چهاردانگه‌ی شهرستان ساری واقع است. این چشمه توسط سازمان میراث فرهنگی در سال ۱۳۸۷ پس از کوه دماوند به عنوان دومین میراث طبیعی ایران در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد. چشمه باداب سورت ساری(خبر)
باداب سورت یک چشمهٔ پلکانی تراورتنی بی‌نظیر در ایران و کم‌نظیر در جهان است که در روستای ارست بخش چهاردانگه‌ی شهرستان ساری واقع است. این چشمه توسط سازمان میراث فرهنگی در سال ۱۳۸۷ پس از کوه دماوند به عنوان دومین میراث طبیعی ایران در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.(ادامه)
چشمه های «باداب سورت» ساری
باداب سورت چشمهٔ پلکانی تراورتنی بی‌نظیر در ایران و کم‌نظیر در جهان است که واقع در روستای ارست بخش چهاردانگه شهرستان ساری می‌باشد.این چشمه‌ها، پرآب تر و شاداب تر از همیشه میزبان مسافران و گردشگران است.(ادامه)
باداب‌سورت، دومین چشمه طبیعی آب شور جهان در آستانه خشک شدن قرار دارد. این چشمه پلکانی که از چندین حوضچه با آب‌هایی به رنگ‌ها و با خاصیت‌های درمانی گوناگون تشکیل شده است، در روستای ارست از توابع بخش چهاردانگه ساری قرار دارد. باداب‌سورت به دلیل خشکسالی، کاهش سطح آب‌های زیرزمینی، عدم توجه به محیط‌زیست و ورود گردشگران باوجود ممانعت از بازدید از سوی اداره کل میراث فرهنگی مازندران روزهای زوال خود را تجربه می‌کند.
بومیان منطقه با اعتقاد به اینکه آب این حوضچه‌ها برای برطرف کردن خستگی و درمان بیماری‌هایی مانند روماتیسم، بیماری‌های پوستی و ... خاصیت درمانی دارد. از روستاهای اطراف به اندک آب باقی در حوضچه‌ها پناه می‌برند که این روند در گذر زمان در خشک شدن و نابودی تدریجی چشمه‌های باداب‌سورت اثر منفی گذاشته است. ورود بی‌رویه گردشگرانی که به دلیل بی‌اطلاع بودن و عدم آگاهی‌رسانی کافی برای تفریح و گرفتن عکس وارد منطقه می‌شوند، در کنار بحران‌های زیست‌محیطی سالیان اخیر از دیگر عوامل اثرگذار بر خشک شدن چشمه‌های این جاذبه جهانی است.
حفاظت نادرست و غیرتخصصی، بحران آب و ناآگاهی عمومی در سایه اطلاع‌رسانی ضعیف از شرایط منطقه، سبب شده تا چهره رنگین باداب‌سورت به آرامی رنگ خشکسالی به خود بگیرد. خسارات خشکسالی به چشمه باداب‌سورت ساری(خبر)
باداب‌سورت، دومین چشمه طبیعی آب شور جهان در آستانه خشک شدن قرار دارد. این چشمه پلکانی که از چندین حوضچه با آب‌هایی به رنگ‌ها و با خاصیت‌های درمانی گوناگون تشکیل شده است، در روستای ارست از توابع بخش چهاردانگه ساری قرار دارد. باداب‌سورت به دلیل خشکسالی، کاهش سطح آب‌های زیرزمینی، عدم توجه به محیط‌زیست و ورود گردشگران باوجود ممانعت از بازدید از سوی اداره کل میراث فرهنگی مازندران روزهای زوال خود را تجربه می‌کند. بومیان منطقه با اعتقاد به اینکه آب این حوضچه‌ها برای برطرف کردن خستگی و درمان بیماری‌هایی مانند روماتیسم، بیماری‌های پوستی و ... خاصیت درمانی دارد. از روستاهای اطراف به اندک آب باقی در حوضچه‌ها پناه می‌برند که این روند در گذر زمان در خشک شدن و نابودی تدریجی چشمه‌های باداب‌سورت اثر منفی گذاشته است. ورود بی‌رویه گردشگرانی که به دلیل بی‌اطلاع بودن و عدم آگاهی‌رسانی کافی برای تفریح و گرفتن عکس وارد منطقه می‌شوند، در کنار بحران‌های زیست‌محیطی سالیان اخیر از دیگر عوامل اثرگذار بر خشک شدن چشمه‌های این جاذبه جهانی است. حفاظت نادرست و غیرتخصصی، بحران آب و ناآگاهی عمومی در سایه اطلاع‌رسانی ضعیف از شرایط منطقه، سبب شده تا چهره رنگین باداب‌سورت به آرامی رنگ خشکسالی به خود بگیرد.(ادامه)
چشمه‌های باداب سورت در استان مازندران، جنوب شهرستان ساری، بخش چهاردانگه قرار دارد . باداب به معنی آب گازدار و سورت به معنی شدت اثر است.چشمه‌های باداب سورت در سال ۱۳۸۷ به عنوان دومین اثر طبیعی ملی ایران ثبت شد.چشمه‌های باداب سورت شامل دو چشمه با آب‌های کاملا متفاوت از لحاظ رنگ، بو، مزه و حجم آب است.چشمه پرآب دارای آب بسیار شور و دارای استخری با قطر حدود ۱۵ متر و عمق زیاد است که عمدتا در تابستان برای آب تنی استفاده می‌شود. چشمه‌های باداب سورت در چهاردانگه ساری(خبر)
چشمه‌های باداب سورت در استان مازندران، جنوب شهرستان ساری، بخش چهاردانگه قرار دارد . باداب به معنی آب گازدار و سورت به معنی شدت اثر است.چشمه‌های باداب سورت در سال ۱۳۸۷ به عنوان دومین اثر طبیعی ملی ایران ثبت شد.چشمه‌های باداب سورت شامل دو چشمه با آب‌های کاملا متفاوت از لحاظ رنگ، بو، مزه و حجم آب است.چشمه پرآب دارای آب بسیار شور و دارای استخری با قطر حدود ۱۵ متر و عمق زیاد است که عمدتا در تابستان برای آب تنی استفاده می‌شود.(ادامه)
شمال نیوز : علی لاریجانی ضمن كوهنوردي در قله سفيدكوه عاليكلا از ظرفيتهاي اقتصادي از جمله معادن گردشگري  چشمه زيباي باداب سورت از نزديك بازديد و آشنا شد ..... سفرغیررسمی رئیس مجلس شورای اسلامی به چهاردانگه ساری+تصاویر
شمال نیوز : علی لاریجانی ضمن كوهنوردي در قله سفيدكوه عاليكلا از ظرفيتهاي اقتصادي از جمله معادن گردشگري چشمه زيباي باداب سورت از نزديك بازديد و آشنا شد .....(ادامه)
عکس/تخریب تدریجی چشمه باداب سورت
چشمه باداب سورت به عنوان یکی از آثار ثبت شده طبیعی کشور در محدوده شهرستان ساری از خاص ترین چشمه های موجود در کشور است. عدم مراقبت اساسی بویژه سهل انگاری گردشگران در بازدید این چشمه با پا گذاشتن بر لایه ها تخریب این مجموعه را در پی داشته است.(ادامه)
چشمه های باداب سورت ساری
(ادامه)

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.064 seconds.